کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس

پیشرو صنعت نوین واردکننده انواع محصولات اتوماسیون صنعتی زیمنس 

sirius-3rv2-motor-starter-protectors-circuit-breakers-min

کنتاکتورها کلیدهای الکترومغناطیسی هستند و توسط یک جریان کوچک، یک جریان بزرگ را قطع و وصل می‌کنند. جریان کوچک به کنتاکتور فرستاده شده و کنتاکتور متوجه می‌شود باید کلید داخلی خود را روشن نماید. در صورت قطع جریان کوچک، کلید داخلی خود را قطع می‌کند. کنتاکتورها در مدارهای فرمان الکتریکی وجود دارند و یکی از مهم‌ترین قطعات کنتاکتور زیمنس می‌باشند.
کنتاکتورها از یک مغناطیس الکتریکی که بخش متحرک است، تشکیل شده و با کمک فنر از بخش ثابت جدا نگه داشته می‌شود. تعدادی کنتاکت عایق به آن متصل بوده و با آن حرکت می‌کنند.

همچنین در بخش ثابت تعدادی کنتاکت محکم شده نیز متصل شده است و وقتی از سیم پیچ جریان معین شده‌ای عبور می‌کند، این کنتاکت‌های متحرک به کنتاکت‌های ثابت فشار می‌آورند و باعث کشیده شدن آن‌ها می‌شوند. اگر ولتاژ جریان وارد شده کمتر از حد معین شود، نیروی فنرها موجب جدا شدن کنتاکت‌ها از یکدیگر می‌گردند. کنتاکتور زیمنس دارای چند کنتاکتور فرعی برای مدار فرمان و سه کنتاکت اصلی برای مدار تغذیه مصرف کننده می‌باشد. کنتاکتورهای زیمنس با پیشوند 3RT ،3RH ،3BT ،3TC ،3TH و 3TK در دسترس بوده و در سایزهای S00 و S1 و S2 و S3 و S6 تا S12 دسته بندی می‌شوند.
کنتاکتورها قابلیت استفاده به جای کلیدها را دارند که مزایای بسیاری را ایجاد می‌کنند:

مشخصات کنتاکتور زیمنس

کنتاکتورهای مدل 3RT10 دارای کمترین گستره 3 کیلووات آمپر مرقوم به کدهای 3RT107B می‌باشند. کنتاکتورهای خلاء نیز دارای کمترین گستره 110 کیلووات (225آمپر) مرقوم به کد 3RT12664 تا گستره 250 کیلووات (500 آمپر) مرقوم به کد 3RT1276 و از آن بالاتر نیز در کدهای 3TF68 با 335 کیلووات قدرت (630 آمپر) و بیشترین گستره 3TF69 با 450 کیلووات قدرت (850آمپر) در بازار قابل دسترس هستند.

کنتاکتورهای نوع 3TB0 دارای کمترین گستره 4 کیلووات (9آمپر) مرقوم به کد 3TB40 تا بیشترین گستره 200 کیلووات (400آمپر) هستند. کنتاکتورهای نوع 3TF نیز از کمترین گستره 450 کیلووات برخوردار است. در ارتباط با کنتاکتورهای مدل 3RT20 نیز دارای کمترین گستره 3 کیلو وات (7آمپر) مرقوم به کد 3RT2015 تا بیشترین گستره 55 کیلووات (115 آمپر) مرقوم به کد 3RT2047 تهیه شده‌اند.

کنتاکتورهای نوع 3RT14 داری سه پل بوده و حداقل گستره آن 92 کیلووات قدرت(140 آمپر) مرقوم به کد 3RT1446 تا بیشترین گستره 454 کیلووات قدرت (690آمپر) مرقوم به کد 3RT1476 بوده و کنتاکتورهای نوع 3RT13 که چهار پل هستند و از حداقل گستره 12 کیلو وات (18آمپر) مرقوم به کد 3RT1316 تا بیشترین گستره 92 کیلووات (140 آمپر) مرقوم کد 3RT1346 برخوردار می‌باشند. کنتاکتورهای زیمنس نوع 3RT15 نیز که از کمترین گستره 4 کیلووات (9آمپر) مرقوم به کد 3RT1516 تا بیشترین گستره 5/18 کیلو وات (40 آمپر) مرقوم کد 3RT1535 یافت می‌شوند.

خرید کنتاکتور زیمنس

برای انتخاب کنتاکتور مناسب بایستی به مشخصات توان، ولتاژ، جریان و ضریب قدرت باری که کنتاکتور مجاز است به آن متصل شود، دقت نمود. در نهایت با استفاده از جدول انتخاب کنتاکتور، کنتاکتور مورد نظر را برگزید. به بیان دیگر هر کنتاکتور برای اتصال به بارهای خاص طراحی شده و امکان استفاده از آن برای تغذیه همه انواع بارها وجود ندارد.

علاوه بر این تیغه‌های کنتاکتور بایستی تحمل جریان راه اندازی، جریان دائمی و جریان‌های اتصال کوتاه لحظه‌ای پیش آمده را داشته باشند. کنتاکتورها برای جریان‌های AC و DC به شکل جداگانه تولید می‌‌شوند. به عبارت دیگر دو نوع کنتاکتور موجود است که تفاوت در نوع جریان عبوری از آن‌هاست.

هنگام خرید کنتاکتور باید بسته به نوع مصرف و شرایط کاری نوع کنتاکتور را مشخص کرد و به تحمل آن در برابر آمپرهای بالا توجه نمود. تعداد ضربات قطع و وصل شدن کنتاکتورها، قدرت، ولتاژ مدار کنترلی و جریان عبوری از عوامل مهمی است که هنگام خرید کنتاکتور زیمنس بایستی به آنها دقت کرد.
مورد بعدی که باید در هنگام خرید کنتاکتور در نظر گرفت، انتخاب کنتاکت‌‌های اصلی است. اینکه تعداد حالت‌های باز معمولی یعنی N/O و یا بسته معمولی یعنی N/C چقدر است. حد مجاز جریان سوئیچ یا همان آمپر چه میزان بوده و در نهایت چه میزان ولتاژ AC یا DC نیاز است.

برای انتخاب کنتاکت کمکی نیز باید این نکته را مدنظر داشت که جریان مجاز کنتاکت کمکی لزوماً با جریان مجاز قطب‌‌های اصلی برابر نیست. پس در صورت الزام، از انواع کنتاکتور یا تأخیر زمانی استفاده می‌شود.

114831622-min
s131-min

با یک مشاوره رایگان بهترین انتخاب را داشته باشید!

کارشناسان ما در پیشرو صنعت نوین  آماده مشاوره به شما عزیزان در جهت انتخاب و خرید انواع لوازم توان بخشی متناسب با شرایط و نیاز شما می باشند.

قیمت کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور یک نوع ویژه از رله است با این اختلاف که اغلب در دستگاه‌هایی با ظرفیت تحمل جریان بالا به کار می‌رود. در صورتی که رله برای جریان‌‌های پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار یکی از اجزای لازم برای تابلو‌های برق است. یکی از با اهمیت‌ترین موارد اثرگذار روی قیمت کنتاکتورهای وارداتی در ایران، برند تولید کننده آن می‌باشد. برندهای معتبر بسیاری وجود دارند که محصولات آن‌‌ها در بازار ایران در دسترس است. محصولات بعضی از این برندها همچون اشنایدر الکتریک که ساخت کشورهای غربی بوده گران‌‌تر هستند و محصولات بعضی از برندهای دیگر همراه کیفیت بالا، قیمت کمتری دارند. ضمن اینکه قیمت ارز این کشورها روی قیمت این محصولات اثر مستقیم دارد. به طور مثال کنتاکتورهای کشورهای آسیایی همچون زیمنس به دلیل ارزش پایین‌‌تر ارز آن‌ها قیمت‌های مناسبی دارند.

چنانچه به عنوان مرجع، نسبت قیمت به کیفیت در نظر گرفته شود، کنتاکتورهای زیمنس به مراتب با کیفیت‌تر از تمامی کنتاکتورهای موجود در بازار هستند. قیمت کنتاکتور زیمنس با توجه به ولتاژ و آمپر متفاوت است. قیمت کنتاکتور زیمنس با نظر به نوسانات ارز به طور مداوم در حال تغییر بوده و به موجب همین مسئله بهتر است پیش از خرید، قیمت آن مورد بررسی قرار بگیرد. کنتاکتورهای زیمنس برخلاف سایر کنتاکتورهای موجود در بازار قیمت بالایی دارند. اما از ویژگی‌های مطلوب زیر برخوردار هستند:

ضمانت کالا

تمامی محصولا موجود در فروشگاه ویل طب دارای ضمانت هستند و شما می توانید با آرامش خاطر خریدی مطمئن را تجربه کنید.

رجوع کالا

در صورت بروز هر گونه مشکل در کالای دریافتی می‌توانید محصول را به راحتی بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید.

ارسال سریع

زمان یکی دیگر از ارکان مهم در فروشگاه ویل طب می‌باشد. تمامی محصولات سفارش داده شده در سریع ترین زمان ممکنه بدون کوچک ترین آسیبی به دست مشتریان عزیز می‌رسد.

کنتاکتور زیمنس سه فاز

کنتاکتور سه فاز در حقیقت یک نوع کلید بوده که به منظور خاموش و روشن نمودن مدار الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنتاکتور سه فاز، موجب کاهش شدت جریان اولیه‌ای شده که در مدار وارد می‌شود. این کار موجب افزایش طول عمر خازن نیز خواهد شد. از دیگر خصوصیات این کنتاکتور زیمنس در مقایسه با دیگر کلیدها، قطع و وصل شدن تعداد زیاد آنها است. کنتاکتور‌های زیمنس برای کلیدزنی در مدارات کنترل و قدرت که به منظور تحت کنترل الکتریکی قرار دادن قطعات با پیشوند ۳RT، ۳RH، ۳BT، ۳TC، ۳TH و ۳KT در دسترس می‌باشند و در اندازه‌‌های S۰۰ و S۱ و S۲ و S۳ و S۶ تا S۱۲ تقسیم‌بندی می‌شوند. کنتاکتور زیمنس با کارکردی مطمئن در بخش گسترده‌ای از صنایع به کار گرفته می‌شود و برای به کارگیری در هر نوع شرایط آب و هوایی مطلوب می‌باشد. از مزیت‌های با اهمیت کنتاکتور سه فاز زیمنس، انعطاف پذیری بسیار آن بوده که موجب به کارگیری کلیه تجهیزات جانبی کنتاکتور‌ها در کلیه مدل‌ها می‌شود.

مدار فرمان در کنتاکتور‌های تک‌فاز و سه فاز مشابه یکدیگر هستند. برای نصب کنتاکتور سه فاز زیمنس نیز در ابتدا می‌بایست سیم‌های ورودی و خروجی متصل شوند. به این منظور کافیست سه سیم برق ورودی را به پیچ‌های ۱-۳-۵ اتصال داد و سه رشته سیم باقی مانده را نیز از پیچ‌های ۲-۴-۶ به مصرف کننده سه فاز (خروجی) متصل نمود. کنتاکتور‌ها نه تنها در برق صنعتی استفاده می‌شوند، بلکه در برق ساختمان نیز دارای کاربرد هستند. این امکان وجود دارد که تمام برق ساختمان را روی یک کنتکاتور متصل شود.

bUEwIe8sGF_1-min

پلاتین کنتاکتور زیمنس

پلاتین از فلز مس و نقطه اتصال نیز از نقره تشکیل شده است. پلاتین‌های کنتاکتور شامل ۹ قطعه هستند. شش مورد از پلاتین‌ها تک نقطه بوده و به شکل ثابت بر روی فک پایینی کنتاکتور قرار می‌گیرند (ثابت) و سه مورد از پلاتین‌ها دو نقطه بوده و به شکل متحرک بر روی فک بالایی کنتاکتور تعبیه می‎شوند (متحرک). پلاتین‌ کنتاکتور زیمنس توانایی انتقال برق ۴ کیلو وات تا ۲۰۰ کیلو وات AC3 را دارا می‌باشد. آلیاژ پلاتین کنتاکتورها به شکلی تهیه شده است که با وجود رسانایی مطلوب در عبور جریان برق، به علت ضربات بسیاری که بر اثر قطع و وصل متحمل می‌گردد، به پوسته مستحکمی نیاز دارد. به این ترتیب که یک پلاتین کنتاکتور بر اثر 1000 مرتبه ضربه‌ای که بر اثر قطع و وصل ایجاد می‌گردد، آسیبی نمی‌بیند.
پلاتین‌های زیمنس هر یک از کد مشخصی برخوردار هستند. این کد مختص خود پلاتین است، اما تا حدودی به کدهای کنتاکتوری مشابه هستند که پلاتین در آن استفاده می‌شود. در اکثر موارد احتمال دارد تنها کد کنتاکتور به کار رود. چرا که کد کنتاکتور می‌تواند برای پلاتین معرف باشد. به منظور سهولت در کار، جدول کدهای کنتاکتورهای پراستفاده و پلاتین‌های آن‌ها در یک لیست دسته بندی شده‌اند. علاوه بر این برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به نمایندگی‌های کنتاکتور زیمنس مراجعه نمود. در هر سری تبدیل کد کنتاکتور به پلاتین متفاوت است. به طور مثال کنتاکتور ۳RT1036 کد پلاتین آن ۳RT1936 بوده و تفاوت چندانی ندارد. اندازه‌ی پلاتین به میزان جریان عبور از آن بستگی دارد. به این مفهوم که به هر میزان آمپر عبوری بیشتر بود، سطح مقطع پلاتین نیز بایستی بیشتر باشد.

تیپ بندی کنتاکتور زیمنس

گستردگی استفاده از کنتاکتور در صنعت موجب شده است تا شرکت‌های گوناگون که تولید کننده کنتاکتور هستند، برای افزایش طول عمر کنتاکتور و کاستن از میزان تنش‌های الکتریکی حاصل از آن کاربرد به خصوص، کنتاکتورها با تیپهای گوناگون تولید کنند. کنتاکتورهای تولید شده توسط زیمنس در دو تیپ قدیم و جدید یافت می‌شوند. تیپ قدیم این نوع کنتاکتورها با استفاده از پسوند 3RT10 و تیپ جدید این نوع کنتاکتور نیز با استفاده از پسوند 3RT20 مشخص هستند. تیپ‌های مختلف کنتاکتور زیمنس شامل موارد زیر می‌شود:

Siemens-3RT2517-1AP00-30133359-01-min

رنج کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس سری 3RT دارای رنج گسترده توانی از توان 3 کیلو وات تا توان 250 کیلو وات می‌باشد. به این صورت که شرکت زیمنس این دسته از کنتاکتورهای خود را در اندازه‌های گوناگونی بر اساس توان از اندازه S00 الی S12 مختص به کارگیری در صنعت ارائه نموده است. از آنجا که میزان جریان لحظه‌ای با نظر به رابطه (I=ImaxSin(wt دستخوش تغییر می‌شود، نیروی کششی مغناطیسی نیز با (F=FmaxSin2(wt معادل خواهد بود و تعداد مراتبی که این نیرو به ماکزیمم رسیده و صفر می‌شود، به میزان دو برابر فرکانس شبکه است. از این رو، در لحظاتی که میزان نیروی کششی از نیروی مقاوم فنرهای کنتاکتور بیشتر باشد، هسته کنتاکتور جذب شده و در لحظاتی که میزان نیروی کششی از مقدار نیروی فنرها کمتر شود، موجب آزادی هسته متحرک شده و به مکان ابتدایی خود باز می‌گردد. رنج‌های مختلف کنتاکتور زیمنس شامل موارد زیر می‌شود:

بروزرسانی 9 آبان 1400

enemad-logo