کلید اتوماتیک دسته بندی

اتوماتیک زیمنس
کلید اتوماتیک 3VA زیمنس
ادوات جانبی کلید اتوماتیک زیمنس
کلید اتوماتیک 3VL زیمنس
کلید اتوماتیک 3VT زیمنس

کلید اتوماتیک زیمنس

برای محافظت از ماشین‌آلات در مقابل اضافه بار و جریان اتصال کوتاه از فیوز، کلید_فیوز و کلیدهای اتوماتیک استفاده می‌شود. از لحاظ اینکه فیوزها همواره نمی‌توانند عمل حفاظت موضعی و سلکتیو را در انواع گوناگون شبکه‌ها به صورت کامل و بدون خطا انجام دهند و به دلیل اینکه در شبکه سه فاز در هنگام ازدیاد جریان اغلب قطع سه فاز به شکل همزمان لازم و ضروری است در نتیجه نمی‌توان همواره از فیوز و کلید_فیوز استفاده نمود.

کاربرد کلید اتوماتیک زیمنس در حافظت از سیم و کابل‌های مدار، سیستم‌های روشنایی در مراکز مسکونی و صنعتی و همچنین دستگاه‌های صنعتی و …. می‌باشد. این حفاظت به این صورت است که برای مثال اگر جریان از میزان تحمل سیم‌ها بیشتر شود مدار را قطع می‌کند. کلیدهای اتوماتیک کامپکت به دو گروه قابل تنظیم و غیر قابل تنظیم (فیکس) تقسیم می‌شوند.

از دیگر توانایی‌های کلیدهای اتوماتیک می‌توان به قدرت بالای آن‌ها در قطع جریان اتصال و توان قطع مدار در هنگام افت شدید ولتاژ و برگشت جریان اشاره نمود. علاوه بر این کلید اتوامتیک زیمنس بلافاصله پس از قطع مدار، آماده عملکرد مجدد می‌باشد. تجهیزات جانبی که می‌توان بر روی کلیدهای اتوماتیک نصب کرد، عبارتند از:

  • موتور الکتریکی: برای قطع و وصل (شارژ و دشارژ) کلید از راه دور کاربرد دارد.
  • رله افت ولتاژ (UNDER VOLTAJE): برای قطع مدار در هنگامی که ولتاژ تغذیه کلید بین 70 تا 110 درصد ولتاژ نامی باشد استفاده می‌شود.
  • کنتاکت‌های کمکی (AS ON/OFF SWITCH): این کنتاکت‌ها همزمان با پل‌های اصلی کلید عمل قطع و وصل را صورت می‌دهند.
  • کنتاکت کمکی (BA): عملکرد این کنتاکت‌ها در هنگام اتصال کوتاه با اضافه بار می‌باشد.
  • محدودکننده جریان (LIMITER UNIT): برای افزایش قدرت قطع کلیدهای اتوماتیک استفاده می‌شود.
  • کشویی (PLUGIN): برای کشویی کردن کلیدهای کامپکت به کار می‌روند.
enemad-logo