کنتاکتور زیمنس دسته بندی

کنتاکتور تیپ جدید زیمنس
کنتاکتور زیمنس ولتاژ DC V 24
کنتاکتور خازنی زیمنس
کنتاکتور فرمان زیمنس
کنتاکتور زیمنس ولتاژ220 AC V
تجهیزات جانبی کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس

 

کنتاکتور زیمنس کنتاکتور زیمنس وسیله ای است برای کنترل کردن قطعات مورد استفاده قرار گرفته میشود این کلید الکترومغناطیسی توانایی قطع و وصل کردن جریان های بزرگ را دارد. به تعبیری دیگر به وسیله کنتاکتورها، کنتاکتها به هم اتصال پیدا میکنند و یا جدا میشوند. ساختمان کنتاکتورها دارای۳ کنتاکت میباشد.

طول عمر کنتاکتورها به دفعات باز و بسته شدن ارتباط دارد.کنتاکتور زیمنس در دسته تجهیزات فشار ضعیف زیمنس نیز قرار می گیرد جریان آن ها در محدوده 7 تا 500 آمپر و با انرژی های 3 تا 250 کیلو وات در سایزهای 00S تا 12S در فروشگاه پیشروصنعت نوین می باشد. اتصال کنتاکتور زیمنس از مدل پیچی بوده و سبب باز و بسته شدن آسان کنتاکتورها می شود.

این مدل از کنتاکتورهای زیمنس توانایی نصب کنتاکت های کمکی را دارند و در صورت استفاده از یک پل کنتاکتوری می توان آمپر قابل تحمل کنتاکتور را با یونینگ 3 پل کنتاکتور تا 3 برابر و ولتاژ سیم پیچ زیمنس را از 12 ولت DC افزایش داد. انواع مختلف کنتاکتور زیمنس کنتاکتورهای سه فاز زیمنس براساس نوع کاربرد به سه دسته تقسیم می شوند.

کنتاکتور های کنترلی و یا فرمان که با پیش کد RH3 شناخته می شوند. کنتاکتور های خازنی که با پیش کد 26RT3 شناخته می شوند. کنتاکتور های قدرت زیمنس که با پیش کد RT3 شناخته می شوند

یکی از با اهمیت‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات در برق صنعتی و سیستم‌های قدرت، کنتاکتور می‌باشد. کنتاکتور یک کلید مغناطیسی است که همانند کلیدهای ساده سه فاز دارای ۳ کنتاکت اصلی با قدرت جهت ارتباط تجهیزات و دستگاه‌های الکتریکی به شبکه و علاوه بر این تعدادی کنتاکت‌های کمکی برای استفاده در طراحی مدارهای فرمان است.

کنتاکتور زیمنس، مشابه رله، یک سوئیچ کنترل شده الکتریکی می‌باشد که برای قطع و وصل مدار قدرت به کار می‌رود، اما یک تفاوت اساسی بین کنتاکتور و رله وجود دارد که کنتاکتور اغلب در دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که ظرفیت تحمل جریان بالاتری داشته در صورتی که رله برای دستگاه‌هایی با جریان پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کنتاکتور جهت ایجاد یا قطع ارتباط بین بار و منبع تغذیه به کار گرفته می‌شود و بر مبنای کاربرد و بار متصل به تعداد کنتاکت‌های متنوعی دارد. به صورت کلی، این کنتاکت‌ها در دو حالت (NO حالت پیش فرض کنتاکت باز ) و ( NC حالت پیش فرض کنتاکت بسته) قرار می‌گیرند.

کنتاکتور زیمنس در ابعاد کوچک دستی تا سایز‌های بزرگتر در بازار عرضه شده که هرکدام ظرفیت بالایی برای عملکرد در جریان‌های بالای ۵۰۰۰ آمپر و توان‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلو وات دارد.

کنتاکتور‌های زیمنس در دو حالت قدیم و جدید با پیشوند ۳RT، ۳RH، ۳BT، ۳TC، ۳TH و ۳TK در سایز‌های S۰۰ و S۱ و S۲ و S۳ و S۶ تا S۱۲ تقسیم‌بندی می‌شوند. ولتاژ بوبین کنتاکتور‌های زیمنس از ۱۲ تا ۱۱۰ ولت DC و از ۲۴ تا ۲۳۰ ولت AC قابل تغییر است.

مزایای کنتاکتور زیمنس عبارت است از:

  • عملکرد مطمئن و با بالاترین کیفیت
  • قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی
  • انطباق کد‌های آن با کدبندی‌های نرم‌افزار سایروس
  • انعطاف‌پذیری بسیار بالا
enemad-logo